maandag 19 september 2011

La Ronde Mayennaise

Hallo

Gisteren stond ik aan de start van de najaarsklassieker, La Ronde Mayennaise. We gingen met 160 km van start in Laval voor 157 km, waarvan 135 in lijn en nog 5 plaatselijke ronden van goed 4 km. Bij de start stond er nog een aangenaam najaarszonnetje, maar al gauw moest deze (jammer genoeg) plaatsmaken voor grauwe wolken en de bijhorende regen (bijna gedurende de hele wedstrijd).

Al vrij snel in de wedstrijd kregen we een kopgroep van een 10 tal renners. Zij liepen tot een 2 tal minuten uit waarna twee ploegen de handen inéén sloegen en de achtervolging op gang brachten. Hierdoor kregen we een algemene hergroepering na 90 km. Even verder brak de wedstrijd helemaal open. Op de 'Petit Tourmalet', een korte, maar steile en vrij smalle helling gevolgd door een vlak stuk waar de wind vrij spel had, scheurde het peloton in een 5 tal stukken. Voor het eerst in de wedstrijd begaf ik me op de voorposten, maar jammer genoeg duurde dit niet lang. Ik was mee in een eerste peloton van een 30 tal renners, maar 500 m verder reed ik lek. Het is niet dat ik dit jaar meer pech heb dan een ander, maar het noodlot wil dat het iedere keer op een beslissend moment in de wedstrijd is! Nadat alle pelotons me gepasseerd waren kon ik eindelijk gedepanneerd worden. Na een razende achtervolging (tussen de wagens) waarbij ik meerdere groepen opnieuw voorbij reed kwam ik opnieuw aansluiten bij het eerste peloton dat opnieuw een 70 tal renners sterk was. Echter, op dat moment waren 16 renners juist weggereden. Alle grote ploegen waren vertegenwoordigd waardoor het snel duidelijk werd dat dit de goede vlucht was. Ik trok nog twee keer mee in een tegenaanval op de laatste 2 hellingen, maar er kwam nooit een goede organisatie op gang en dus was terug keren onmogelijk. In de plaatselijke ronden viel het peloton nog helemaal uitéén na de leiders. Ik eindigde in een eerste groep rond de 30e plaats.

De volgende wedstrijd is de laatste manche van de Coupe de France, nl. de GP de Blangy-sur-Bresle.

Gr Klaas

2 opmerkingen:

Stijn Rammant zei

Proficiat Met Je Profcontract, Klaas ! Eindelijk en meer dan verdiend...

Anoniem zei

YES!!!! WE ZIJN ER ALTIJD BLIJVEN IN GELOVEN !!!WE ZIJN ZO BLIJ VOOR JOU. EEN DIKKE PROFICIAT!!! LP