maandag 21 februari 2011

Terug thuis

Hallo

Na een lange reisdag ben ik vandaag terug thuis gekomen van de ploegstage in het Franse Baskenland.

Gisteren werden we nog tweemaal de weg opgestuurd om nog eens het beste van onszelf te geven, en het werd geen lachertje...
Vooral in de voormiddag was het bikkelhard. 200 renners, zeer kouden, maar gelukkig wel droge omstandigheden en een parcours als een rollercoaster...
Onmiddellijk na de officiële start moesten we namelijk met 200 renners naar links een klein "boerenwegeltje" indraaien, zowat een kilometertje aan 10%, onmiddellijk gevolgd door een pittige afdaling op dezelfde wegen waarna nog een klimmetje volgde aan 14%! Zo'n start is niet echt mijn specialiteit, ik moest dan ook alle zeilen bijzetten, gelukkig bleek dit goed genoeg om stand te houden in het eerste pelotonnetje van zowat 40 renners. Daarna heb ik verschillende keren proberen weg te raken en heb ik mee de koers gemaakt. Jammer genoeg kon niemand wegrijden. In de gevaarlijke laatste kilometer heb ik niet meer aangedrongen en zo werd ik 35e. Hoewel ik het in het begin lastig had, was ik naar het einde toe bij de beteren van de koers.

Om af te sluiten volgden in de namiddag nog 3 rondjes van goed 27 km met telkens een klim van een 4 tal kilometer in verschillende trapjes. Dit keer wel aangenaam warm en brede wegen. De eerste twee ronden verliepen gecontroleerd, gelukkig maar, want mijn benen voelden nog zwaar aan van de voormiddag rit. In de laatste ronde nam ik dan zelf het heft in handen op de beklimming, jammer genoeg zat de wind op kop en werd ik boven teruggegrepen. Door mijn stevig tempo, bleven er wel nog maar 20 van en 150 renners over... 4 renners konden op het einde nog een klein kloofje slaan, ik probeerde dit nog te dichten in functie van ploegmaat Cyrille Patoux. Jammer genoeg stranden we in het wiel van de vluchters. Patoux werd 5e in ik werd als 12e afgevlagd.

Ik ben zeer tevreden over de stage. De 10 dagen zijn voorbij gevlogen en dat zegt genoeg. De conditie is meer dan ok, enkel een kleine verkoudheid de laatste dagen zorgt voor wat onrust, maar is dit geen teken van goede vorm?
Alé, zonder tegenslag belooft het een mooi seizoen te worden.

De volgende afspraak is volgende week zondag, de GP d'Ouverture St. Hilaire de Harcoët.

Gr Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

Het doet deugd je zó enthousiast te horen praten.
Yes, you can !
P.N.