maandag 28 februari 2011

GP Saint Hilaire du Harcouët

Hallo

Gisteren betwistte ik de openingswedstrijd in Normandië, de GP d'Ouverture de Saint Hilaire du Harcouët, goed voor 12 ronden van dik 10 kilometer met in het begin van de ronde telkens een kort klimmetje. Met een 120 tal deelnemers gingen we van start onder een flauw zonnetje. Ik wist niet goed wat er van te mogen verwachten aangezien ik zoals de helft van de ploeg last heb van een wel zéér hardnekkige bronchitis. Van de eerste ronde maakte ik gebruik om op te schuiven. Eens vooraan viel ik in de tweede ronde aan op de helling, boven werd ik terug gegrepen en meteen daarna reed de goede vlucht weg. In schuifjes reden maar liefst 29 renners weg. De ploeg was zeer goed vertegenwoordigd en ik voelde me niet echt super, waardoor ik wat talmde en bleef zitten. Een ronde verder was het al duidelijk dat de wedstrijd voorbij was. De kopgroep liep gedurende de volgende 3 ronden uit tot meer dan 4 minuten. Ik beperkte me tot volgen in de buik van het peloton. Toen de kopgroep vooraan uitéén viel en negen renners wegreden, kwamen we na 80 km terug tot op 2 minuten van de overige 20 renners. Dit was het moment voor mezelf om me eens te testen. Ik viel aan op de helling en reed een ronde volle bak. Ik naderde snel en kwam terug tot op een kleine 20s. Een ronde verder lukte het me om de aansluiting te maken bij de achtervolgers, waaruit ondertussen meerdere renners gelost waren. In de laatste ronde voelde ik me nog goed en werd uiteindelijk nog 2e van die groep waardoor ik nog een 11e plaats uit de brand wist te slepen. Helaas sta ik om één of andere reden niet in de uitslag. Blijkbaar wist met niet dat ik alleen de sprong naar voor gemaakt had.
Hopelijk herstel ik deze week helemaal van mijn bronchitis, zodat ik volgende week over al mijn mogelijkheden beschik in de Vienne Classic, de eerste manche van de prestigiueze Coupe de France.

Gr Klaas

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Super om te lezen dat je daar in Frankrijk meteen je stempel drukt! Binnenkort gaan ze je daar allemaal snel kennen... wij duimen voor je!

WB

Anoniem zei

Ik sluit mij graag bij WB aan.

PN