zondag 13 februari 2011

2e rit

Hallo

Vandaag was het gelukkig droog, in plaats van regen stond er dit keer wel een strakke wind. Dit in combinatie met de vele korte en steile hellingen zorgden ervoor dat het een lastige wedstrijd was. Blijkbaar was iedereen goed gerecupereerd van de rit van gisteren want na één uur stonden 47 km op de teller, en dit op een heuvelachtig parcours.

Ik hield me zoals voorzien schuil in de buik van het peloton, ik was dan ook niet mee toen goed 30 renners wegreden na 50 km. Het was niet echt voorzien, maar ik wou graag mijn koers uitrijden en daarom reed ik er in één ruk naar toe, een mooie inspanningen. In dezelfde ronde reed ik ook nog naar de allereersten toe, maar even verder vloeiden de eerste twee groepen opnieuw samen, de rest was uitgeteld. Vervolgens verliep de wedstrijd zeer ongecontroleerd. Ik voelde me goed en mengde me regelmatig in de debatten. Jammer genoeg was ik niet mee toen in de laatste ronde 8 renners vertrokken, ik ging nog in de tegenreactie en kwam tot op 5 seconden, maar vooraan draaide het te goed rond en ik was wat aan het einde van mijn Latijn, zodat ik bleef hangen. Op 500 m van het einde werd ik ook nog eens terug gegrepen, geen mooie uitslag dus, maar ja, het gevoel was goed, de rest komt wel.
Morgen losrijden en dan op naar de dinsdag, de lastigste wedstrijd in deze Essor Basque.

Gr Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk elke dag zo'n mooi verslagje te kunnen lezen. DOE ZO VOORT & HOUD ER DE MOED IN !
P.N.