maandag 24 mei 2010

Deux-Acren : Sterke koers, maar niet beloond

Hallo

Gisteren ging ik van start in Deux-Acren voor de GP Criquiellion. We moesten eerst 6 ronden van 20 km afleggen en daarna nog 4 van 10 km. Het parcours was gewijzigd t.o.v. vorig jaar door wegenwerken en was heel wat minder lastig. Ook het deelnemersveld was niet echt sterk, deze wedstrijd behoort nu tot de nieuwe beker van België, een nieuwe "comptetitie" voor de ploegen die niet in aanmerking komen voor de Topcompetitie.

De omstandigheden waren wel gelijk aan die van vorig jaar, ook nu ging de temperatuur riching de 30°C, maar toch had ik niet echt last van de warmte. De eerste 30 km hield ik me wat gedeisd in het peloton waar weinig gebeurde. Daarna schoof ik op en sprong ik vaak mee, enkele keren reed ik weg met een groep, maar nooit met succes. Even later nam ik zelf de wedstrijd in handen en viel zelf meerdere keren aan. Het was echter moeilijk om weg te rijden, ik miste geen enkele ontsnapping, maar meestal hielden we het niet lang uit. Ofwel reed de helft van de kopgroep niet mee, en ook het parcours was niet ideaal, niet lastig en grote rechte wegen vals plat omhoog of omlaag waar het als vluchter moeilijk was om tempo te maken. Ik bleef proberen en in de laatste grote ronde reed ik alleen weg, ik reed een voorsprong van 30s bij elkaar, en hoopte op wat steun. Na 15 km kwamen 2 renners bij me aansluiten waarbij ploegmaat Salomein. We hielden het nog 10 km vol, maar werden toen terug ingerekend door het peloton. Er gebeurde nog weinig, en de wedstrijd leek uit te draaien op een massaspurt. Jelle Wallays kon die met een late uitval echter nog ontlopen en won nipt voor het aanstormende peloton waar Jarl Salomein de spurt van won voor Julien Vermote. Ik eindigde ontgoocheld in de buik van de groep, alweer goede benen en een goede koers, maar alweer geen uitslag. Echt frustrerend...

Nu gaat de riem er eventjes af en ga ik de batterijen weer wat opladen voor de rest van het seizoen. Dan zijn de wedstrijden (hopelijk) wat zwaarder, want tot nu toe eindigden de meeste wedstrijden die ik reed op een massaspurt of kenden een zeer gesloten verloop. En ik heb nu éénmaal geen spurt...

Gr Klaas

Geen opmerkingen: