maandag 10 mei 2010

Circuit de Wallonie

Met zowat 190 renners gingen we onder een aangenaam lentezonnetje van start in Lambusart.
Ik koerste van in het begin attent vooraan omdat ik graag mee wou zijn met een vroege vlucht. Bovenop de eerste helling vertrokken 3 renners met ploegmaat Sven Jodts, even verder sloten nog 3 renners aan, maar na zowat 30 km werden ze terug ingelopen. Ik schoof meerdere keren mee met aanvallen en net toen bij één van die pogingen terug ingelopen werd vertrok de goede vlucht, 23 renners...
Natuurlijk laat je geen 23 renners rijden normaal, maar aangezien hierbij 5 ploegmaats zaten zat ik in de tang.
Hun voorsprong liep snel op tot rond de minuut, voor mij zat er niets anders op dan de hele dag af te stoppen en mee te schuiven in tegenreacties wat ook veel krachten kost. Even kwamen we nog terug tot op 20s, ik hoopte dat iemand de sprong zou wagen en ik mijn wagonnetje kon aanhaken om zo vooraan te komen, maar helaas, dit gebeurde niet. De vluchters liepen opnieuw uit tot meer dan een minuut.
In de lastige plaatselijke ronden lukte het dan toch, na ontelbare pogingen, om me met een groepje los te maken, ik mocht uiteraard niet mee rijden. Nadat we nog een pak koplopers inliepen streden we met nog een 10 tal renners voor de 10e plaats. Tijdens de laatste beklimming van de Petit Try viel dit groepje nog uiteen, ik kon nog net aanklampen bij het eerste deel, maar ik had niks meer over om te spurten en werd uiteindelijk 16e.
Dit is geen wereldresultaat, door het ploegenspel zat ik vandaag wat gevangen en zat er niet veel meer in. Ik had wel een goed gevoel, het liep opnieuw beter dan in Zellik-Galmaarden en de Tour de Bretagne, hopelijk kan ik die lijn doortrekken naar de Triptyque.
Gr Klaas

Geen opmerkingen: