donderdag 16 mei 2013

Puivelde Koerse

Hallo

Gisteren speldde ik alweer een rugnummer op, dit keer in Puivelde. De tweede kermiskoers van het seizoen over 19 ronden goed voor 170 km in totaal. Het droge en (zowaar) zonnige weer zorgden ervoor dat er 196 renners opdaagden waaronder 13 ploegmaats van mij. 

Hoewel er een strakke wind stond, kon die niet voor enige afscheiding zorgen, ofwel stond die mee, ofwel tegen. Een smalle strook in het midden van het parcours deed dit echter wel. Telkens opnieuw was het wringen om in goede positie aan dat weggetje te beginnen, anders was het verloren...

Het was de bedoeling om met de ploeg in iedere ontsnapping aanwezig te zijn. Ikzelf probeerde in de eerste ronde met een andere renner weg te rijden, maar na een 4 tal kilometer op kop werden we terug ingelopen. Een ronde verder konden 4 renners waaronder mijn ploegmaat Premont wel wegrijden, zij konden na lang knokken een kloof van 2 minuten slaan op het peloton. Dit was het sein voor het Colba team om de organisatie in het peloton op gang te brengen. Gestaag liep de voorsprong van de leiders terug en op 4,5 ronden van het einde werden ze uiteindelijk opnieuw ingelopen. Op 3 ronden van het eind viel de wedstrijd dan in zijn definitieve plooi, 7 renners reden weg gevolgd door een 15 tal renners. Op het moment dat die twee groepen samen vloeiden reden 3 renners met ploegmaat Vantomme weg. Ikzelf en het peloton hadden één minuut achterstand bij het ingaan van de laatste ronde. Ik sprong toch nog wat mee en zo kon ik in de laatste ronde nog wegrijden met 10 renners en na een pittige achtervolging kwam ik op 2 km van het einde aansluiten bij de rest van de kopgroep. Zo mocht ik met 30 tal renners spurtten voor de 4e plaats, ik zat veel te ver en werd 28e.

Groetjes
Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

bewijs dat de condictie goed moet zijn!
succes voor de volgende!
wb