dinsdag 21 mei 2013

Borsbeek

Hallo



Gisteren ging ik met 115 collega renners van start in Borsbeek, met slechts 15 profrenners aan de start kende deze wedstrijd niet echt een sterk deelnemersveld. Aangezien wij met 11 Crelan renners aan het vertrek kwamen moesten we er sowieso voor zorgen dat we niet achter de feiten aan holden en dus van in het begin voluit meekoersen. Na 170 km zouden de sterkere krachten dan sowieso boven drijven...

We hadden geluk want het (snelle) parcours lag er droog bij en dat zou de hele wedstrijd zo blijven. Omdat er geen wind was en er weinig bochten waren was het moeilijk om verschil te maken. Na één ronde wedstrijd konden 5 renners waarbij mijn ploegmaat Peeters wegrijden, na 3 ronden ging ik met 15 renners in de tegenreactie (waarbij ook mijn ploegmaat Breyne). Zo kwamen we met 20 man op kop, even zag het er naar uit dat de wedstrijd beslist was, maar 3 ronden verder kwamen uit de achtergrond nog 2 groepen terug en zo kwamen we met een 50 tal renners op kop. In deze ruime kopgroep waren we met 6 renners van de ploeg vertegenwoordigd. Ik besloot onmiddellijk door te gaan, want met zo'n ruime groep is het moeilijk koersen. Maar jammer genoeg bleek het nog te vroeg, het moment dat ik terug gegrepen werd rond half koers gingen 7 renners er vandoor met 2 man van de ploeg, een goede situatie voor ons dus. Daarna was het vooral afstoppen geblazen en meeschuiven in tegenreacties. De koplopers liepen uit tot 2 minuten voorsprong en met nog 4 ronden te gaan ging ploegmaat Breyne ervandoor. Op dat moment brak onze groep ook in twee en reden we met 20 renners weg. In de laatste ronde liepen we alle koplopers behalve Breyne nog in en hierdoor mocht ik nog strijden voor een mooie ereplaats. Ik had nog veel krachten over, maar zat wat in de tang doordat ploegmaat Barbe net voor me het hazenpad gekozen had. Hij werd tweede en ikzelf bolde uiteindelijk in de groep als 19e over de streep.

De conditie is goed, nu goed uitrusten en hopelijk kan ik dan in de volgende koersen, de GP Plumelec-Morbihan en Chateaulin - Boucles de l'Aulne in Bretagne de lijn doortrekken.

Groetjes
Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

Doe zoals je zelf zegt: trek de lijn door en ga voor een top 10 !
YES, YOU CAN !
P.N.