vrijdag 19 april 2013

Off day in Waalse Pijl

Hallo

Na de Amstel Gold Race op zondag ging ik woensdag van start in de Waalse Pijl. Een stralende zon zorgde ervoor dat de temperatuur weer opliep tot meer dan 20 graden. Met 196 renners gingen we van start in Binche, na zowat 100 km kwamen we voor het eerst door op de Muur van Hoei, daarna volgde nog een lus van 70 km en een lus van 35 km. Vooraf hoopte ik om me opnieuw te kunnen tonen, maar al snel voelde ik dat ik niet over de juiste benen beschikte. De vlucht in de Amstel Gold Race was duidelijk nog niet verteerd en iets forceren zat er dan ook niet in.

De wedstrijd was op zich niet zo lastig, na een zowat 15 kilometer reden 3 renners weg waarbij mijn ploegmaat Devillers. Daarna werd het peloton gecontroleerd door BMC en Sky. Toen de vluchters ingerekend werden op 50 km van het einde brak de wedstrijd open. Ik zat te ver op de smalle wegen en had de benen niet om op te schuiven waardoor ik op 45 km van het einde met een groep uit het peloton gelost werd. Ik gaf er dan ook noodgedwongen de brui aan na de 2e beklimming van de Muur van Hoei. Spijtig natuurlijk, maar geen schande. Ik ben het nog niet gewoon van zo'n wedstrijden te rijden en blijkbaar bleken 2 dagen herstel niet genoeg voor mij om weer fit te zijn.
Hopelijk voel ik me weer wat frisser in Luik!

Klaas

2 opmerkingen:

Anoniem zei

L-B-L is een koers die jou ligt.
GO FOR IT. YES, YOU CAN !
P.N.

rik van blankenberge zei

Veel succes in LBL wij duimen voor jou!