maandag 25 februari 2013

Afgelasting K-B-K, op naar warmere oorden...

Hallo

Door de winterse omstandigheden heeft Kuurne-Brussel-Kuurne niet kunnen plaats vinden. Koersen in deze omstandigheden zou een grote frats geweest zijn en aan fratsen heeft de wielersport de laatste tijd al genoeg... Vandaar dus mijn respect voor de organisatie voor wie deze beslissing wel zeer erg zuur moet smaken en ik hoop dan ook dat deze afgelasting geen sporen zal nalaten voor de toekomst van deze wedstrijd, want een wedstrijd met zo'n naam mag niet verdwijnen.

Overmorgen reis ik alweer af naar Italië, om er 3 mooie koersen op 4 dagen tijd te betwisten. De GP Camaiore op donderdag en de Maxima Roma (vroeger Giro del Lazio) zijn misschien minder bekend bij het grote publiek, maar de 'Monte Paschi Eroica', beter bekend als de Strade Bianche heeft op 3 jaar tijd ondertussen de status van een echte klassieker verworven. Naar deze wedstrijd kijk ik dan ook al een tijdje uit, niet dat ik gezien het enorme niveau grote resultaten verwacht, maar het zou leuk zijn me eens te kunnen tonen. Uiteraard geldt dit ook voor beide andere koersen!

Door het slechte weer en het wegvallen van Kuurne was de voorbereiding niet ideaal. Met slechts één wedstrijd in de benen zal ik misschien nog wat ritme te kort komen om op mijn best te zijn. Door de slechte weersomstandigheden ben ik de laatste dagen wat ziek geworden. Blijkbaar zit het wat in de ploeg, want twee ploegmaats hebben al wat buikgriep en ik voelde me vandaag ook wat slap, maar nog geen paniek...

Klaas

Nog enkele feiten:

do 28/02: GP Citta di Camaiore: 183 km (2x 20 km en nog 5 ronden van 23,8 km met telkens de beklimming van de Monte Pitoro)
http://www.gpcamaiore.it

za 02/03: Strade Bianche: 188 km (start in Gaiole in Chianti en aankomst in Sienna en onderweg een 50 tal kilometer sterrato)
http://www.gazzetta.it/Speciali/StradeBianche/it/

zo 03/03: Roma Maxima: 180 km (start en aankomst in Rome nabij het Colosseum, 3 langere beklimmingen onderweg)

2 opmerkingen:

Noekel zei

T'is vooral in deze koersen dat je conditie kunt opdoen voor de Waalse klassiekers.

Anoniem zei

Als ik van buikgriep hoor en een slap gevoel houd ik al mijn hart vast. Maar laten wij POSITIEF denken: je levert voor het eerst slag met de ECHTE GROTE jongens.
HANG IN THERE ! YES, YOU CAN !!!
P.N.