maandag 6 augustus 2012

Sparkassen Giro Bochum: rondjes draaien...

Hallo

Gisteren nam ik voor het eerst sinds lang nog eens deel aan een criterium in het Duitse Bochum. 50 rondjes van 1,6 km moesten er afgewerkt worden. Met goed 100 deelnemers gingen we van start. Vaak wordt in een criterium nog al eens met de handrem op gekoerst, maar hier was dit absoluut niet het geval. Van bij de start zat de vlam in de pijp, zo stonden na het eerste uur 45 km op de teller, toch niet weinig voor zo'n kort circuit met 1 bocht waar telkens vanuit stilstand opnieuw vertrokken moest worden. Gelukkig had ik de Tour d'Alsace behoorlijk goed verteerd en kon ik vlot stand houden in de groep die iedere ronde meer en meer uitdunde. De Duitsers Wegmann en Sieberg maakten er een "two man show" van, ze gingen er al zéér vroeg van door en zetten het hele peloton waarin ikzelf dus op één ronde. Op drie ronden van het eind werden we gedubbeld en uit de wedstrijd genomen! Ik werd uiteindelijk 43e.

Het was vooral een leuke ervaring en een goed explosiviteitstraining richting de Mi-Août Breton waar ik hoop om de ingeslagen weg tijdens de Tour d'Alsace verder te zetten.

Groetjes
Klaas

Geen opmerkingen: