woensdag 22 augustus 2012

Geen succes in Classic de l'Indre en Marbriers

Hallo

De voorbije twee wedstrijden brachten ondanks goede benen weinig op. Zondag was het in principe een vlakke wedstrijd. De hitte (meer dan 40°C in de schaduw) maakte er echter een echte uitputtingslag van. Ik wou mijn goede benen tonen en in het begin van de wedstrijd probeerde ik dan ook meermaals weg te rijden. Enkele keren leek dit te lukken, maar helaas kreeg ik geen vrijgeleide van het peloton. In verschillende schuifjes kwam dan toch een ruime kopgroep tot stand, maar op de smalle wegen moest ik lijdzaam toekijken hoe ze wegreden. De spurtersploegen schroefden daarna het tempo op. Dit tempo lag te hoog voor zowat de kleine helft van het deelnemersveld. Ikzelf kende weinig problemen en kon goed standhouden. Bij het ingaan van de plaatselijke ronden reden nog 10 renners voorop, maar op zowat anderhalve ronde van het einde liep alles opnieuw samen. Met zowat 75 renners zouden we ons dus opmaken voor een spurt, ikzelf mengde me hierin niet en zat dan ook achter de valpartij die het peloton op 4 km van het einde in twee splitste. Uiteindelijk werd ik 53e. De hitte speelde me op het einde ook parten. De laatste 40 km kon ik me niet meer bevoorraden (drank) waardoor de krachten als sneeuw voor de zon wegsmolten.

Dinsdag ging ik dan van start in de GP de Marbriers. Helaas bleef het hierbij, hoewel ik zondag erg diep was gegaan voelde ik toch dat ik vrij goed hersteld was. Ik hoopte dan ook wat dieper in de wedstrijd mijn kaarten op tafel te kunnen gooien. Helaas kende ik nog 4 ronden pech, een losgekomen stuur zorgde ervoor dat ik moest stoppen aan de bevoorrading. Aangezien volgwagens in deze wedstrijd niet toegelaten zijn moest ik helemaal alleen met anderhalve minuut achterstand beginnen achtervolgen op een koersend peloton. Mijn wedstrijd was dan ook over.

Zaterdag neem ik deel aan het derny criterium in Meulebeke. Dit zal een leuke ervaring worden en goed om in het ritme te blijven met het oog op de Tour du Doubs.

Groetjes
Klaas

Geen opmerkingen: