vrijdag 5 augustus 2011

GP Cours-la-Ville en Tour de Guadeloupe


Hallo

Dinsdag ging ik van start in de lastige GP Cours-la-Ville. Lastig, was het door de hitte (goed 30°C) en het parcours, 10 ronden van 14,5 km met ongeveer 5km bergop per ronde. Er stond ook een kwalitatief zeer sterk deelnemersveld wat de wedstrijd alleen maar mooier maakt.

Het wedstrijdverloop dan...
Dat zat niet echt mee voor mij, in de eerste 5 km viel de wedstrijd al bijna in een beslissende plooi. Een aanval van 19 renners waarbij alle grote ploegen vertegenwoordigd waren met meerdere favorieten zorgde ervoor dat het voor mij als enkeling zéér moeilijk koersen werd. Ik probeerde me niet nerveus te maken, maar moest toch al serieus uit mijn pijp komen tijdens de 2e en 3e beklimming van de Col de la Buche zodat de voorsprong toch niet te hoog zou oplopen.
Tijdens de 4e beklimming van de col ging Carl Naibo geweldig tekeer. Hij nam de hele col voor zijn rekening en zo reden we met een 7 tal renners weg, een ronde verder kwamen we vooraan aansluiten. De wedstrijd viel echter nooit stil, want bijna onmiddellijk reden in twee schuifjes 9 renners weg. Ik moest de inspanningen die ik geleverd had in het begin van de wedstrijd bekopen en kwam een 50 tal meter te kort om mee te zijn. Hierdoor kwam ik in een achtervolgende groep van 7 terecht. Mede omdat we slechts met 3 renners achtervolgden zagen we de kop van de wedstrijd nooit meer terug. In de strijd om de 10e plaats moest ik twee renners laten voorgaan en zo werd ik uiteindelijk 12e. Geen super uitslag, maar met de koersomstandigheden (de vroege onstnapping en de slopende achtervolging) en de benen die goed maar niet super waren, zat er niet veel meer in.

Donderdag reisde ik dan af naar Guadeloupe voor de Tour de Guadeloupe. Na een lange reis van 19u ben ik goed aangekomen. Vanavond gaan we van start met een korte proloog van 4km. De vochtige hitte zal de komende 10 dagen de zwaarste tegenstander worden vermoed ik. Het wordt alleszins een mooie ervaring.



Tot hoors,
Klaas

10 opmerkingen:

Tom Vandenbussche zei

Wat een heerlijke ervaring moet dat zijn!

(Je mag daar trouwens altijd een plaatselijke schone aan de haak slaan => dan hebben wij hier in België tenminste nog eens een goeie reden om naar Guadeloupe te gaan ;-))

Anoniem zei

proficiat klaas

Anoniem zei

meme heeft genoten van je overwinning

Anoniem zei

Woehoew nog ééntje erbij, doe maar zo verder ;-). Sara

Anoniem zei

prachtig dit live te kunnen volgen op de pc

Anoniem zei

Ja wadde. PROFICIAT !!!
Terwijl het goed gaat, doe er maar aan voort !
P.N.

Anoniem zei

Amai, de koers nog nooit zo goed kunnen volgen! Zo ver maar toch zo dichtbij precies... doe zo verder en op naar nummer 3!!!!!!!!
Grtjes Sara en de rest van het thuisfront

Anoniem zei

proficiat met je tweede overwinning in guadeloupe. Prachtig om je live te zien aankomen. Mooi intervieuw.
dieter en lies

Anoniem zei

http://guadeloupe.la1ere.fr via deze site blijven we je volgen je was vandaag prachtig doe zo verder

Anoniem zei

bravo pour ta performance en Guadeloupe
bonne route !!!!