dinsdag 5 april 2011

GP Nogent-sur-Oise

Hallo

Zondag nam ik voor het eerst deel aan de GP Nogent-sur-Oise (UCI 1.2). Met 180 renners moesten we 5 ronden van 35,5 km afleggen, bijna 180km dus, met iedere ronde 2 hellingen.
De wedstrijd begon niet goed voor mij, tijdens de (gevaarlijke) neutralisatie reed ik al plat. Nu ja, moeite om terug te keren had ik dus niet. Van bij de echte start ging het er onmiddellijk razendsnel aan toe, wat het zo goed als onmogelijk maakte om weg te rijden. Na 30 km kwamen we voor het eerst opnieuw langs in Nogent-sur-Oise waar we telkens 4 km door het centrum reden. Daar reageerde ik op een uitval en zo kwamen we met 10 renners voorop, even verder sloten nog 12 renners aan en al snel namen we 40s voorsprong op het peloton. Alle grote ploegen waren vertegenwoordigd dus dacht ik dat we vertrokken waren, dit was echter niet het geval en een 15 tal kilometer verder liep alles opnieuw samen. Dit was meteen de grootste en gevaarlijkste ontsnapping van de dag. In de rest van de koers reden regelmatig groepjes weg op de hellingen. Ik was zeer actief en had opnieuw goede benen en was dus telkens mee of viel zelf aan. Echter was het onmogelijk om weg te rijden, meer dan 20 seconden konden we nooit uitlopen en op de lange rechte wegen zonder wind, was het onmogelijk om voorop te blijven. In de laatste ronde ging ik op de laatste helling opnieuw aan, blijkbaar deed ik dat iets te fors, want net op dat moment kende ik spaakbreuk en moest ik van de fiets. Omdat er meerdere renners gelost waren kreeg ik niet onmiddellijk hulp en zo kon ik niet meer terug keren in het peloton. Zo erg was dit niet, want niemand kon de aangekondigde massaspurt ontlopen.

Ik had dus een goed gevoel, jammer genoeg geen uitslag. Het weer zorgt er dit jaar voor dat de wedstrijden zeer gesloten blijven. Ik zal nog even geduld moeten hebben tot de wegen wat langer bergop lopen.

Gr Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

Keep on smiling and ... trying !
P.N.