maandag 11 april 2011

Verslag Redon

Hallo

Met 200 renners gingen we gisteren van start onder een meer dan aangename lentezon (24°C). Het parcours was golvend, met 6 beklimmingen in het stuk in lijn en daarna 7 keer de helling naar de aankomst. De wedstrijd verliep zoals steeds dit jaar razend snel. Toch was dit geen belet voor een 12 tal renners om er na 30 km vandoor te gaan. Zij reden al snel een voorspron van 1 minuut bijeen. Op de lastigste helling van de dag, 800m aan 10% testte ik me even. Ik trok eens vol door, maar door de wind op kop trapte ik even op mijn adem, waardoor ik nog alle zeilen moest bijzetten om mee te zijn met de eersten. Ik slaagde hier in en zo reden we weg met een 20 tal renners, maar na enkele kilometer kwam alles terug.

De koplopers bleven steeds binnen het vizier en zo trokken we in (vrij) gesloten slagorde richting plaatselijke ronden. De beklimming naar de aankomst, was niet superlastig, maar eerder een slopende sprint bergop. Ik schoof telkens mee, maar kon nooit de forcing helpen voeren. Op 3 ronden van het einde, na het inlopen van de koplopers, reden we weg met een 25 tal renners. Voor 8 renners ging het nog niet snel genoeg, ik zat even à bloc en twijfelde even, reageerde toch nog, maar kon niet meer terugkeren. Ik voelde dat na deze inspanningen het beste er van af was en een ronde later was ik dan opnieuw niet mee toen 7 renners toch nog de sprong konden maken naar de leiders. Zo kregen we 15 leiders met een halve minuut voorsprong op het peloton bij het ingaan van de laatste ronde. In het peloton ging werd het tempo opnieuw opgevoerd, en met nog 2 km te gaan kwam alles terug samen op één renner na, de ex-prof, Freddy Bichot had blijkbaar nog wat overschot en bleef het peloton na een knappe solo van 8 km net voor. Ik drong niet aan in de spurt en eindigde als 89e.

Ik voelde me iets minder dan vorige week, het kan zijn dat de eerste warmte me wat parten speelde of was het een slepend achterwiel dat ik pas na de finish opmerkte.

Deze week staat alvast in het teken van de recuperatie. Volgende week ga ik dan van start in 'La Gainsbarre' (zaterdag) en 'Harcourt' (maandag).

Gr Klaas
Zo

Geen opmerkingen: