donderdag 22 juli 2010

Vooruitblik: Kreizh Breizh

Hallo,

Morgenvroeg reis ik af naar Bretagne. Daar zal ik van zaterdag tot en met maandag voor het eerst de 'Kreizh Breizh Elites' betwisten.

Vorig jaar nam de ploeg hier ook aan deel, maar toen verkoos ik de Ronde van Luik te rijden. Ik heb gehoord dat de wedstrijd over vrij lastige parcoursen gereden wordt en dit sprak me wel aan, met de devaluatie van de Ronde van Luik (Beker van België) in acht genomen, was de keuze snel gemaakt. Verandering van spijs doet eten...

De eerste rit telt 167 km, start is in Calhanel en aankomst in Plouray, waar 5 plaatselijke ronden wachten. Het parcours ziet er goed 'vallonée' uit...
Op zondag geen rustdag! Maar 2 ritten, 's morgens 96,1 km van Cléden-Poher naar Carhaix. In de namiddag 102,4 km, van Plouguernevel naar Ploerdut waarbij we onderweg de fameuze Mur de Bretagne moeten overwinnen.
Maandag volgt dan het slot, 169,3 km van Carhaix naar Rostrenen. Het parcours en de plaatselijke ronden zien er opnieuw constant 'op en af' uit...

Ik weet niet goed wat ik van de wedstrijd moet verwachten, aangezien het toch al een tijdje geleden is dat ik nog een wedstrijd van dergelijk niveau heb betwist. Maandag had ik niet de beste benen, maar de conditie is zeker ook niet verdwenen. Misschien dat ik net deze wedstrijd nodig had om er weer in te komen en hopelijk kan ik dan de lijn doortrekken van in het voorseizoen en ook hier mee spelen voor een mooi klassement.

Groetjes,
Klaas -De Belgen zijn de dappersten van alle Galliërs- Sys

meer info op:
www.sitekbe.com

Geen opmerkingen: