dinsdag 20 juli 2010

Verslag: Rumbeke-Zilverberg

Hallo,

Gisteren ging ik wat wedstrijdritme opdoen in de GP Patrick Lefèvre in Rumbeke. Met 45 renners, waaronder 6 van Beveren2000, stonden we aan de start om 22 rondjes van 5 km af te leggen. Dit rondje verliep vooral over smalle wegen en er zat ook een kasseistrook van bijna 500m in die licht bergop liep. De hitte en een licht briesje maakten het nog extra lastig.

Liefst van al wou ik gewoon wat kilometers maken rustig in het peloton, maar in zo'n wedstrijden is dit altijd moeilijk, het is vooral een grote opeenvolging van spurten en opnieuw stilvallen. De eerste 2 ronden zat ik wat achteraan, toen op het eind van de eerste ronde 5 renners wegreden met hierbij ploegmaten Eliot Lietaer, Louis Verelst en Gijs Van Hoecke. Daarna vatte post vooraan en probeerde vaak mee te schuiven in tegenreacties. Na een 5 tal ronden liet ik me even doorzakken omdat de leiders definitief weg leken en ik na veel meespringen wat wou uitrusten. Net op dat moment trokken 8 renners in de tegenaanval. Een ronde verder probeerde ik nog naar deze groep toe te rijden, maar ik bleef een ronde lang op 10s hangen en liet me dan terug uitzakken tot bij de achtervolgers. Daar werd er rustig tempo gereden en al snel hadden we 1min30 achterstand op de leiders. Toen de 1e en 2e groep samen vloeiden, trokken 6 renners in de tegenaanval. Een ronde later reed ik naar die 6 toe. Hoewel we niet echt goed samen reden kwamen we toch snel dichter op de leiders. Op 4 ronden van het einde kwamen we tot op 20s. Op dat moment barstte de wedstrijd vooraan open. Drie renners (met Eliot en Gijs) reden weg en namen snel een kleine minuut voorsprong en mochten het uitmaken voor de overwinning. Hierin toonde Gijs zich de snelste voor Eliot. Wij kwamen nog aansluiten bij de achtervolgers en op 8 km van het einde versnelde ik. Ik kreeg een 5 tal renners mee. In de laatste ronde kon ik nog wegrijden met 2 andere renners en die klopte ik in de spurt! Zo werd ik dus 4e.

Ik had helemaal geen goed gevoel in de koers, maar werd toch 4e, zo slecht zal ik dan wel niet zijn zeker. Zo'n kermiskoers is helemaal niet mijn specialiteit, en zeker op zo'n toertje... Het is ook al meer dan 2 weken geleden dat ik nog gekoerst had, waardoor ik misschien wat ritme mankeerde en dan heb ik nog flink bergop getraind, wat niet de ideale voorbereiding is voor zo'n wedstrijd. Al bij al is mijn missie dus geslaagd, wedstrijdritme opdoen. Ik behaal zelf nog een 4e plaats wat altijd goed is voor het moreel. Nu nog enkele dagen rusten en dan op naar Bretagne.

Gr Klaas

1 opmerking:

Jonathan De Mey zei

Succes in Bretagne!