donderdag 8 juli 2010

Vakantie, Tour de France, Training

Hallo,

Het zonnetje schijnt, de Tour de France is gestart, de examens liggen (met succes) achter de rug, het is dus vakantie...

Ik kan me nu dus helemaal op de koers richten. Na de Omloop het Nieuwsblad heb ik het rustig aan gedaan tot en met vandaag. Morgen vertrek ik dan voor 5 dagen richting Frankrijk om daar wat bergop te trainen in de Vogezen. Daar wil ik me voorbereiden op de wedstrijden die de komende maanden op het programma staan, Kreizh Breich, Reningelst(?), Tour des Pyrénées...
In die koersen hoop ik me opnieuw te kunnen tonen en liefst enkele spraakmakende resultaten neer te zetten.
Over de eerste helft van het seizoen ben ik relatief tevreden. Het begon nog wat aarzelend, ik vond wel telkens dat ik goed reed, maar door de vele matte koersen (nog nooit zoveel massaspurten als dit jaar meegemaakt!) kon ik geen mooie resultaten neer zetten. Dit zorgde de eerste 2 maanden voor wat frustraties. Toen het dan toch enkele keren leek te lukken kende ik ook soms pech op de cruciale momenten. Ik herinner me vooral de 3 lekke banden op 50 km tijd tijdens de 4e rit van de Tour de Normandie die me een podiumplaats kostte in de eindstand. Ook in de jongste Omloop het Nieuwsblad werd ik met 2 lekke banden in de finale niet gespaard... Tijdens 2 grote doelen die ik me gesteld had, Circuit des Ardennes en de Flèche Ardennaise kon ik jammer genoeg niet (helemaal) meespelen door ziekte.
Gelukkig kon ik de laatste maand wel enkele mooie resultaten bijeen fietsen en dit steeds op een mooie, aanvallende manier en na een sterke koers. Hierdoor kan ik toch met een goed gevoel de komende maanden aanvatten en hopelijk kan ik de taart dan nog wat groter maken en er een kers op plaatsen!

Eerst dus trainen, daarna veel rusten en... naar de Tour kijken (hoewel de vlakke ritten niet echt boeiend zijn, maar zo heb ik er ook al gereden, ik heb er dus begrip voor)!

Gr Klaas

Geen opmerkingen: