vrijdag 31 juli 2009

Reningelst en Ronde van Namen

Hallo,

Gisteren was ik aan de slag in Reningelst voor de befaamde Internatie. Op zich is het parcours niet moeilijk, maar ieder jaar opnieuw blijkt deze wedstrijd uit te draaien op een ware slijtageslag, ook dit jaar konden slechts 16 renners van de 170 starters de wedstrijd beƫindigen.

Een extreem strakke wind zorgde voor moeilijke omstandigheden, ofwel zat hij op kop ofwel in de rug, maar nooit echt in de flank. Dit zorgde ervoor dat ontsnappen zeer moeilijk was. In de 3e ronde lukte het dan toch en zo kwamen we met 20 renners voorop. Het draaide onmiddellijk redelijk goed rond en op de smalle wegen rond Reningelst was het moeilijk om een achtervolging tot stand te brengen waardoor het al snel duidelijk werd dat de winnaar uit deze kopgroep zou komen.
Ik voelde me al veel beter dan in de Ronde van Luik, maar toch liet ik me ringeloren. Ik twijfelde veel te lang toen op 60 km van het einde 4 renners uit die ruime kopgroep aan de haal gingen. Het bleken meteen de 4 sterkste renners te zijn en ze liepen steeds verder uit op het overblijvende deel van de kopgroep. Ik ging nog 2 ronden voluit, maar helaas kwam er nooit een georganiseerde tegenreactie op gang. De laatste 2 ronden was bij mij het beste er dan ook af, waardoor ik me niet echt meer kon mengen in de strijd om de 5e plaats. Uiteindelijk werd ik 15e. Geen schitterend resultaat, maar toch een opsteker na de Ronde van Luik.

Met een iets geruster hart kan ik dus morgen van start gaan in de Ronde van Namen. Er staan 5 etappes op het programma, op papier zijn het geen superzware ritten, maar toch zal de nodige afscheiding er sowieso komen. Hopelijk kan ik mij enkele keren tonen en een mooie uitslag neerzetten.

Meer info op:
www.royalnamurvelo.be

Sportieve groetjes,
Klaas

Geen opmerkingen: