zondag 12 juli 2009

Verslag : Pittem

Hallo

Gisteren stond ik aan de start van de interclubwedstrijd te Pittem.
Tijdens de officieuze start bleef het nog droog, maar zodra de startvlag definitief naar beneden ging kregen we meteen een eerste regenbui te verwerken. Dit maakte de wegen gevaarlijk glad en daarom probeerde ik mee te schuiven met ontsnappingen, zonder succes echter. Na 25 km vertrokken 11 renners, maar helaas miste ik dus de boot. Die leiders konden met een voorsprong van een minuut de heuvelzone aanvatten. Ik zat net iets te ver aan de voet van de Oude Kwaremont, de kasseien lagen er ook nog eens zeer glibberig bij en hierdoor kon ik maar moeilijk opschuiven. Toen er eindelijk wat ruimte voor me ontstond kon ik toch goed opschuiven, en belandde zo op de top met een 3 tal renners tussen de eerste groep en de tweede groep, na een stevige achtervolging kon ik dan toch opnieuw de aansluiting vinden bij een eerste groep van circa 20 renners na de 11 koplopers. Voor de Patersberg reageerde ik op een uitval van een andere renner waardoor we met 2 in de achtervolging kwamen, op die manier kon ik de (glibberige) Patersberg relatief rustig kon oprijden. De groep achter mij scheurde in 2 stukken en 5 renners kwamen bij me aansluiten. We reden onmiddellijk goed rond met die 7 renners (waaronder 4 Beveren2000 renners) en sloten tijdens de beklimming van de Tiegemberg aan bij de leiders. Zo kwamen we met net geen 20 renners op kop. Ploegmaat Jelle Wallays trok onmiddellijk in de aanval met een andere renner waardoor de samenwerking in onze groep wat stokte en deze groep uiteindelijk aangedikt werd tot 50 renners. Hierdoor kon de koers opnieuw beginnen.

In schuifjes reden vervolgens 14 renners weg waarbij 3 ploegmaats. Uit die veertien vertrokken op 60 km van de meet 2 renners en zij bleven voor tot op de meet. In verschillende schuifjes werden de achtervolgers aangedikt en na een lange achtervolging kon ik ook komen aansluiten. Ik voelde echter dat mijn beste krachten op dat moment weg waren en onmiddellijk toen ik kwam aansluiten reden opnieuw 8 renners weg. Op 3 ronden van het einde kon ik ook nog wegrijden met eerst 7 en later 12 renners, we naderden nog sterk op de eerste achtervolgers, maar raakten er niet meer bij. In de spurt voor de 11e plek eindigde ik leeggestreden als 21e.

Ik had de hele wedstrijd geen super gevoel, maar was ook niet slecht. Ik miste net dat tikkeltje meer om het verschil te kunnen maken. Ik denk dat dit vooral is omdat mijn laatste wedstrijd 2 weken geleden was en hierdoor miste ik wel wat koersritme. Maar de conditie is niet slecht, dinsdag kan ik nog mijn vorm nog verder aanscherpen voor de Ronde van Luik in de kermiskoers te Beitem voor de deur van Beveren2000 voorzitter Willy Vankeirsbulck.

Groetjes Klaas

1 opmerking:

Noekel zei

Slim en sterk van je dat je de Patersberg aan de kop van de achtervolgende groep opreed, want achter je was het grote miserie en voor de meesten te voet op de gibberige kasseien.