woensdag 26 september 2012

Moorslede: kitesurfen op de koersfiets

Hallo

Na het wegvallen van de Tour du Gévaudan nam ik maandag deel aan de kermiskoers van Moorslede georganiseerd door enkele bestuursleden van mijn oude ploeg Beveren 2000. De organisatoren hadden veel moeite gedaan om een mooi deelnemersveld aan de start te krijgen met onder meer Quick Step en Vacansoleil, maar helaas hadden ze niet alle factoren in de hand. Bij het begin van de wedstrijd stak een ware stormwind op met rukwinden en ook de hemelsluizen gingen open. Dit zorgde ervoor dat het 160 koppige peloton meteen uitéén gewaaid werd. En in dit geval was dit wel zéér letterlijk. Vooral het stuk naar Dadizele waar de wind vol in de zij zat was uiterst gevaarlijk, sommige renners waaiden gewoon van de weg en valpartijen waren ook meer schering dan inslag... Onverantwoord, maar jammer genoeg durft blijkbaar niemand zijn verantwoordelijkheid te nemen. De 'kermis' must go on, hoewel de worsten niet wilden braden!

Zelf zette ik ook moedig door, al nam ik geen risico's. Ik probeerde zoveel mogelijk alleen te rijden en zeker niet op het kantje te rijden, liever lossen dan de beek in waaien. Jammer genoeg verloor ik in de spurt die de eerste ronde was veel plaatsen en verzeilde ik hierdoor achteraan. Toen in de tweede ronde alles uitéén viel, schoof ik steeds op. Van groep 5 naar 4 naar 3 tot in groep 2. Jammer genoeg losten op het moment dat ik kwam aansluiten enkele renners voor mij de rol en kon ik het kloofje niet meer dicht krijgen. Ik probeerde nog met onder meer Kevin Hulsmans terug te keren, maar jammer genoeg bleek dit onmogelijk met zijn tweeën. Zo moest ik na 3 ronden de wedstrijd verlaten, spijtig, want de tweede waaier die ik net mistte reed uiteindelijk voor de 12e plaats. Slechts 25 renners reden de (ingekorte) wedstrijd uit.

Klaas

Geen opmerkingen: