woensdag 23 maart 2011

Tijdverlies door pech in rit 3

Hallo

Vanmorgen werd de 3e rit gereden tussen Forges-les-Eaux en Grand-Couronne. Een vliegmeeting tegen 48,9 km/u gemiddeld. Dat was echter niet de grootste moeilijkheid. Het parcours in de rand van Rouen was dit des te meer. Ik hield me achteraan in het peloton schuil om het nerveuse gewriemel te vermijden en omdat het toch onmogelijk was om weg te rijden, dan moet je al 55 tot 60 km/u rijden...

Op het einde (top op 5 km van de aankomst) lag er nog een helling, daarvoor schoof ik wel op. Ik was goed vooraan geplaatst en kende geen problemen op de helling. Jammer genoeg was er op 500 m van de top een valpartij net voor mij. Met een 10 tal renners gingen we tegen de grond. Voor mij, op een blauwe plek en een schrammetje nie te na gesproken, gelukkig zonder erg. Toen ik weer vertrokken was zat ik echter in een derde peloton. We kwamen nog net aansluiten bij een 2e groep, maar verloren wel 24 seconden op het eerste peloton.

Natuurlijk weet je niet of die 24 seconden belangrijk zullen zijn in de eindafrekening, maar toch, alleen al voor de moraal is het niet leuk...

Hopelijk heb ik vanmiddag geen last, dan kan ik misschien al beginnen aan de nieuwe missie, 24 seconden goed maken...

Gr Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

Pas de panique!

Jouw tijd komt nog!