dinsdag 22 maart 2011

Proloog Tour de Normandie

Hallo

Gisteren namiddag is de Tour de Normandie op gang geschoten met een korte proloog van 4,8 km door de straten van Mondeville nabij Caen.

In deze zeer korte en explosieve opdracht was het voor mij vooral de bedoeling om de schade te beperken. Vorig jaar werd ik hier 114e en verloor ik al meer dan 40s op de winnaar.
Het parcours was op de eerste 100m na, identiek als vorig jaar met in het begin een 'helling' van 500m. Ik gaf alles wat ik in me had, goed voor een tijd van 6'30", dit bleek 25 seconden trager dan de tijd van de Zweedse winnaar. Dit gaf me een vrij goed gevoel, in tijd had ik dus al wat progressie gemaakt tegenover vorig jaar. Jammer genoeg vertaalde zich dat niet echt in plaatsen, ik werd uiteindelijk 92e. Al moet ik wel zeggen dat vanaf plaats 35 tot 100, alle tijden zeer kort op elkaar liggen. Al bij al reed ik dus een acceptabele proloog.
Hopelijk kan ik me de rest van de week ook verbeteren tegenover vorig jaar, al zal dit niet éénvoudig worden...

Straks beginnen we aan de langste rit, bijna 200 km tussen Colombelles en Forges-les-Eaux. Vorig jaar werd het massaspurt en die kans zit er weer in, een aangename lentezon en een licht briesje (waarschijnlijk op kop) zullen het peloton waarschijnlijk niet doen verbrokkelen.

Gr Klaas

Geen opmerkingen: