woensdag 17 februari 2010

Clubkampioenschap

Hallo,

Zondag aanstaande staat de eerste wedstrijd van het wielerseizoen 2010 op het programma. De minst belangrijke van het hele jaar, maar toch ééntje waar iedereen met de nodige zenuwen aan de start staat om te weten hoe het gaat (met je eigen conditie en die van de anderen).
Dit jaar vindt het clubkampioenschap in Beveren plaats, om 14u starten we om 17 ronden van 6,9 km af te leggen, goed voor 117 km in totaal. Naar jaarlijkse gewoonte staan we met (vermoed ik) een 5-tal ploegen aan de start waardoor er toch een mooi deelnemersveld aan de start staat en het geen wedstrijd man-tegen-man is.

De week daarna begint het seizoen echt en voor mij is dat met Brussel-Opwijk. De start is om 13u10 en de afstand bedraagt 147 km. De start is in Meise-Wolvertem en de aankomst in Opwijk.

Ondertussen ben ik ook een kleine week terug in België. Dit is toch wel even aanpassen, de zware trainingen zijn nog niet helemaal verwerkt en de omstandigheden zijn hier ook helemaal anders, waardoor ik me de voorbije dagen geen 100% voelde. Dit is echter niet zo erg, want de komende dagen staan vooral in het teken van rust, zodat de 'supercompensatie' optimaal zijn werk kan doen.
Er stonden ook nog testen aan de KUL Leuven op het programma. Deze waren goed, maar toonden mijn vermoeden aan dat de stage toch nog wat in de benen zat.

Ik kijk allesinds met veel vertrouwen uit naar het wielerseizoen 2010. Ik hoop op een goed voorjaar, een mooi middenstuk en een schoon najaar :) !!!

Ik hou jullie op de hoogte,
sportieve groetjes,
Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

Kortom: een spetterend seizoen ;-)

Tom