maandag 22 februari 2010

Clubkampioenschap : Beveren

Hallo,

Gisteren was het dan zover, de eerste wedstrijdkilometers zitten erop.
Met een kleine 90 renners stonden we uiteindelijk aan de start. De schriele wind en enkele verraderlijk, smalle wegen zorgden ervoor dat iedereen nerveus was bij de start. Eens de vlag naar beneden kregen we dan ook een echte kanonstart. Ik stond wat achteraan en het duurde 2 ronden vooraleer ik wat kon opschuiven, ik had dan ook geen zin om veel risico's te nemen en mij in het gewoel te mengen. Gevolg was natuurlijk wel dat ik niet mee was toen in de 2e ronde het volledige peloton aan flarden getrokken werd. Ik zat in een derde waaier...
Anderhalve ronde verder was ik komen aansluiten bij de 2e waaier, de rest van het deelnemersveld was ondertussen uitgeteld. Aangezien in de 17 koppige leidersgroep maar liefst 9 renners van de ploeg zaten mochten wij (met 5 Beveren2000 renners zaten we in de achtervolgende groep van ook 17 renners) niet meewerken in de achtervolging. In de eerste koershelft bleven we contstant op 35 à 45 seconden hangen. Maar toen brak de veer bij ons en al snel keken we tegen een achterstand van 2min30 aan. Op 4 ronden trokken we vol door op een stuk met zijwind, zo konden we met 8 renners wegrijden. Vooraan trokken ondertussen 3 Beveren2000 renners in de aanval en zij mochten in de spurt uitmaken wie het laken naar zich toe trok. Wij reden met zijn achten nog volle bak en ronde per ronde deden we van onze 2min30 achterstand af. De laatste 2 ronden staken we nog een tandje bij, uiteindelijk bleven we nog met 4 over en op een halve ronde van het einde kregen we nog loon naar werken en kwamen we aansluiten bij de achtervolgers.
Zo mocht ik nog gaan spurten om clubkampioen te worden, ik werd uiteindelijk 15e...

Met een goed gevoel kan ik op deze wedstrijd terug blikken. De benen voelden in tegenstelling tot de voorbije dagen opnieuw wat frisser aan. In het begin liet ik me wel wat wegdrummen, maar de remonte op het einde toonde aan dat de conditie toch goed zit.

Op naar de volgende,
groetjes Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

Well done. HOUDEN ZO !