maandag 10 augustus 2009

Vooruitblik: Mi-Aout Breton

Hallo,

Morgen reis ik af naar Bretagne om daar vanaf woensdag tot zaterdag de Mi-Aout Breton te rijden. Deze wedstrijd is voor het eerst gepromoveerd tot UCI koers (2.2) en kan hierdoor rekenen op een mooi deelnemersveld. De ritten zijn vrij lang, meestal wordt eerst een (kort) stuk in lijn afgelegd om te eindigen met telkens een 10-tal plaatselijke ronden. Op het profiel lijken deze ronden alvast lastig, ik verwacht dan ook niet dat er veel massaspurten zullen zijn, al weet je natuurlijk nooit.

Zaterdag ging ik nog van start in Beveren-Roeselare. Van in de start reden 10 renners weg. In de 2e ronde kwam ik vooraan post vatten en onmiddellijk gingen we met een 15 tal in de achtervolging. Na een 4 tal ronden kwamen we vooraan aansluiten en de rest van het 92 koppige deelnemersveld was meteen uitgeteld. Vrijwel onmiddellijk reden opnieuw 4 renners weg met hierbij ploegmaat Louis Verelst. Zij werkten goed samen en al snel zou blijken dat ze voorop zouden blijven waarna Verelst de wedstrijd mooi wist af te maken. Onze groep verbrokkelde nog verder en ik drong niet echt meer aan en werd zo 16e. Hopelijk ben ik opnieuw helemaal uitgerust tegen mijn Bretoense afspraak en dan hoop ik er iets moois van te maken.

Groetjes Klaas

Meer info op:
http://www.miaoutbretonne.com/course-velo-mi-aout-bretonne.php

live te volgen op
www.directvelo.com

1 opmerking:

Noekel zei

Een mooie wedstrijd en succes toegewenst in deze mooie streek.