maandag 11 oktober 2010

Uitbollen in Zwevezele en Deerlijk-Belgiek

Hallo,

Het seizoen 2010 is ten einde!

Ik besloot deze week nog 2 wedstrijden te rijden, vrijdag de profwedstrijd in Zwevezele en gisteren ging ik nog van start in Deerlijk - Belgiek.

Vrijdag verliep het niet zoals ik wou. Blijkbaar zat ik nog in het Spaanse klimrtime. Dit bleek niet ideaal om een profkermiskoers te rijden. De snelheid lag gedurende het eerste wedstrijduur razend hoog en vooral na de bochten had ik het telkens lastig. Het werd dan ook aanklampen... Dit hield ik vol tot kilometer 110 waarna ik er de brui aan gaf. Veel zin had het allemaal niet meer.

Gisteren hoopte ik dan op beterschap. De vorm was wel niet 100%, maar dan moest het maar op karakter gebeuren. Het begin van de wedstrijd verliep door een valpartij wat warrig. Hierdoor wist ik niet dat er 8 renners voorop reden. Na 3 ronden trok ik met 6 renners in de aanval, ik dacht op dat moment dat wij de leiders waren. 2 ronden verder sloten nog 17 renners aan. En nog 2 ronden verder zag ik plots dat er nog 8 renners voorop reden. Iets voorbij half koers konden we deze 8 renners bijbenen waardoor we met een 30 tal renners op kop kwamen, de rest van de 114 deelnemers was uitgeteld. De hoge snelheid (44 km/u, nee het werd niet echt uitbollen!) maakte de wedstrijd extra lastig. Ik begon me naarmate de wedstrijd vorderde beter en beter te voelen. Toen de groep in 2 brak, was ik mee met de voorwacht van 14 renners. Even later reden we met 6 renners hieruit weg, maar op 2 ronden van het einde kwamen de 8 achtervolgers terug. Onmiddellijk reden hieruit 2 renners weg, zij bleken de sterksten en bleven voorop. Ik verzette nog hemel en aarde om 3e te worden, maar kreeg geen vrijgeleide. Uiteindelijk werd ik 7e. Geen superresultaat, maar in de gegeven omstandigheden toch een opsteker.

Groetjes Klaas

Geen opmerkingen: